Δευτέρα, 29 Μαΐου 2017

ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΚΟΖΑΝΗΣ





Κοζάνη,  16/5/2017 Αρ.Πρωτ.: 12

Παπαγιάννη 3  50100 Κοζάνη
Τηλ –fax 2461034739                                         
Email: sypekoz@gmail.com                                               
ΠΡΟΣ:
ΜΕΛΗ ΜΑΣ
TΗΛ.6953004811

                                                  ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-  ΚΑΛΕΣΜΑ-ΨΗΦΙΣΜΑ

  Η παρούσα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, όπως και οι προηγούμενες, ανασύρουν και επικαλούνται επιστημονικές θεωρίες για να αιτιολογήσουν τις πολιτικές τους επιλογές και πρακτικές. Έρχεται και αυτή ακολουθώντας τις προηγούμενες κυβερνήσεις, να εφαρμόσει τους σχεδιασμούς της ΕΕ και του ΟΟΣΑ στην εκπαίδευση και μέσα σ’ αυτούς εισάγει και εφαρμόζει την «συμπερίληψη».
  Ο όρος «συμπερίληψη» ή «συνεκπαίδευση» δεν αποτελούν ρηξικέλευθη σκέψη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.  Σύμφωνα με τον επικρατέστερο ορισμό: «Συνεκπαίδευση είναι η προσπάθεια που καταβάλλεται για συνύπαρξη και συνδιδασκαλία των περισσότερων μαθητών με ειδικές ανάγκες με τους συμμαθητές τους που δεν έχουν ειδικές ανάγκες, μέσα στα κοινά σχολεία όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης». Για οικονομία χώρου δεν θα παρουσιάσουμε το πλαίσιο εφαρμογής και τις συνέπειες της συγκεκριμένης θεωρίας στον διεθνή χώρο. Στην Ελλάδα λοιπόν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αφού μιλάει για «τα καημένα τα παιδιά», εισάγει την πρακτική της συμπερίληψης με το πομπώδες σύνθημα «ένα σχολείο για όλους, ίσες ευκαιρίες μάθησης». Και εδώ έρχεται η σκληρή εκπαιδευτική πραγματικότητα.
  Οι δομές Ειδικής Εκπαίδευσης, ενταγμένες στο γενικό σχολείο ή αυτόνομες, χαρακτηρίζονται από υποτυπώδη εκπαιδευτική κάλυψη των αναγκών των παιδιών με ειδικές ανάγκες (από τους 200.000 μαθητές που χρίζουν ειδικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, μόνο οι 18.000 περίπου την έχουν), υποχρηματοδότηση, ανυπαρξία μόνιμου προσωπικού, ειδικούς παιδαγωγούς τους αναγκάζουν να μην προσφέρουν τις υπηρεσίες τους για ολόκληρη την εκπαιδευτική εβδομάδα σε μία τοποθέτηση αλλά να μοιράζονται σε διαφορετικών σχολείων 2 ή 3 παράλληλες στηρίξεις ή σε 2 τμήματα ένταξης μένοντας ακάλυπτοι οι μαθητές, υποστελέχωση με τις απαραίτητες ειδικότητες, ελλείψεις σε υλικοτεχνικό υλικό, ανεπαρκείς μεταφορές, κ.α.      Και απ’ την άλλη η γενική εκπαίδευση δεν προλαβαίνει να μετράει περικοπές, συγχωνεύσεις σε σχολεία που δεν χωράνε τους μαθητές τους, τμήματα που ξεπερνούν τους 25 μαθητές, ελλείψεις σε κτηριακό και εκπαιδευτικό υλικό, τεχνητά πλεονάσματα σε προσωπικό, εκπαιδευτικούς αφημένους χωρίς ουσιαστική επιμόρφωση και στήριξη, αναλυτικό πρόγραμμα και ύλη που έχουν ήδη δημιουργήσει μαθητές πολλών ταχυτήτων, κ.α.
  Έτσι λοιπόν μέσα σ’ αυτή τη γενική εκπαίδευση που λίγα χρόνια πριν αποδεικνύονταν ανίκανη να εκπαιδεύσει τους μαθητές με ειδικές ανάγκες  τώρα στην ίδια και ακόμη πιο αποδομημένη, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θα τους «τοποθετήσει», για να οδηγηθούμε, όπως λένε, «σ’ ένα σχολείο για όλους». Πώς, για παράδειγμα, μπορεί να λειτουργήσει ένας μαθητής στο φάσμα του αυτισμού (όχι απαραιτήτως χαμηλής λειτουργικότητας) σε μια τάξη 27 μαθητών με εντατικό πρόγραμμα και ρυθμούς και σε ένα σχολείο 250 μαθητών; Επιτυγχάνεται ένταξη και λειτουργία ή κακοποίηση; Πού είναι η παιδαγωγική ορθότητα και δικαιοσύνη όταν ένας μαθητής αναγκάζεται να ακολουθήσει μια ομάδα που αδυνατεί τη στιγμή που αδυνατεί να το πράξει και να μοιάσει μ’ αυτήν όταν οι δικές του ανάγκες είναι διαφορετικές; Και φυσικά αυτές οι διαφορετικές ανάγκες δεν συνιστούν πρόβλημα αλλά στόχο για διαμόρφωση κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, κατάλληλου σχολικού χώρου με κατάλληλα ειδικευμένους παιδαγωγούς και επιστήμονες. Τα παιδιά με μέτριες ή σοβαρές ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές ανάγκες επειδή ακριβώς ξεκινούν από άνιση και διαφορετική βάση σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά, χρειάζονται από το εκπαιδευτικό σύστημα «ανισότιμη», δηλαδή προνομιακή μεταχείριση, για να μπορέσουν να κατακτήσουν την ισοτιμία τους.
  Απέναντι σ' αυτά τα παιδιά, το σχολείο και ο παιδαγωγός έχουν μεγάλο χρέος. Οφείλουμε να βλέπουμε πως πίσω από τις μεγαλοστομίες της, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ εφαρμόζει πολιτικές που στον πυρήνα τους  θεωρούν τους μαθητές μας με ειδικές ανάγκες ως βάρος και κόστος που πρέπει να περικοπεί προκειμένου να υπάρξουν πλεονάσματα, να περισσέψουν χρήματα και να εξακολουθούν να χαρίζονται σε τραπεζίτες, μεγαλο-επιχερηματίες, βιομηχάνους και εφοπλιστές. Οφείλουμε να περιφρουρήσουμε τα δικαιώματα των μαθητών μας όπως και του σχολείου που τους αρμόζει. Και η στήριξη, η εκπαίδευση, η μόρφωση που χρειάζονται οι μαθητές μας δεν είναι μόνο ζήτημα γνώσης και αυταξία αλλά ζήτημα ζωής που εμείς οι εκπαιδευτικοί, σε συμμαχία με τους γονείς και ευρύτερα τους άλλους εργαζόμενους, μπορούμε να κατακτήσουμε. Στο μέλλον δεν αποκλείεται να κληθεί τεχνητά πλεονάζον προσωπικό γενικής αγωγής με ολιγόωρα ή ολιγοήμερα σεμινάρια να αναλάβει την εκπαίδευση παιδιών με ειδικές ανάγκες με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
  Το ΔΣ του ΣΥΛΛΟΓΟΥ λοιπόν καλεί τους συναδέλφους να μη πάρουν μέρος στο σεμινάριο το οποίο διοργανώνει η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΑΕΔΟΝΙΑΣ στις 29 Μαϊου 2017 και δηλώνει αποφασισμένο να το μπλοκάρει και με φυσική παρουσία.
                                                                                


                                                                    ΤΟ Δ.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου