Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2013

ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

Κοινό ψήφισμα διαμαρτυρίας των ΔΣ συλλόγων Δυτ. Μακεδονίας ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΟΖΑΝΗΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ Τετάρτη 06/11/2013 Αριθμ. Πρωτ.: 66 ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ Το υπουργείο παιδείας από την αρχή της σχολικής χρονιάς έδειξε τον τρόπο που αντιμετωπίζει το σχολείο και την κοινωνία. H προχειρότητα, ο ελλιπής σχεδιασμός και η ανικανότητα της κυβέρνησης ταλαιπώρησε και συνεχίζει να ταλαιπωρεί τους μαθητές μας, τα σχολεία μας και πολλούς συναδέλφους που βιώνουν τα πρωτοφανή μέτρα που έχει πάρει το υπουργείο σε βάρος της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού. Ζήσαμε από το καλοκαίρι τις διαθεσιμότητες των συναδέλφων μας της δευτεροβάθμιας, την κατάργηση των δομών της τεχνικής εκπαίδευσης, τις υποχρεωτικές μετατάξεις από τη δευτεροβάθμια, βλέπουμε να καταργούνται σταδιακά οι αποσπάσεις όλων των εκπαιδευτικών από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ αλλά και στα πανεπιστήμια ενώ ο χορός των αποσπάσεων στους υπόλοιπους φορείς καλά κρατεί. Βρισκόμαστε στις αρχές του Νοέμβρη και υπάρχουν ακόμη σχολικές μονάδες που δεν έχουν στελεχωθεί από συναδέλφους ειδικοτήτων, υπάρχουν κενά στην ειδική αγωγή (παράλληλες στηρίξεις) και στα τμήματα υποδοχής με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μεγάλα προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων μας. Όπως φαίνεται ο χώρος της εκπαίδευσης αντιμετωπίζεται από την πολιτεία σαν μια δεξαμενή δημόσιων υπαλλήλων που πρέπει να αδειάσει όσο περισσότερο και γρηγορότερα γίνεται. Καταστρατηγείται η έννοια της δημοκρατίας και του συντάγματος όταν με υπουργικές αποφάσεις και οδηγίες « εν μιά νυκτί» γίνεται προσπάθεια κατάργησης κατακτήσεων χρόνων. Βλέπουμε το φαινόμενο από τη μία να επικρατεί η ρητορική του υπουργείου ότι είμαστε πολλοί από την άλλη όμως υπάρχουν τεράστια κενά στην εκπαίδευση... Τι πραγματικά συμβαίνει; Η τοποθέτηση στο ολοήμερο συναδέλφων δασκάλων και νηπιαγωγών μέσω ΕΣΠΑ δημιουργεί εύλογα φόβο διακύβευσης των οργανικών θέσεων καθώς υπονομεύονται οι μόνιμες δομές του δημόσιου σχολείου. Πολλοί συνάδελφοι οδηγούνται σε υποχρεωτικές μετακινήσεις εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ. Το ολοήμερο στελεχώθηκε πρόχειρα από το ΕΣΠΑ με μια υπουργική απόφαση γυρνώντας το στην πρωταρχική του πιλοτική μορφή, και μελλοντικά γιατί όχι στην κατάργησή του. Καμιά χώρα στην Ευρώπη δεν στηρίζει τις βασικές της δομές της εκπαίδευσης σε κοινοτικούς πόρους, η Ελλάδα πρωτοπορεί για άλλη μια φορά!!! Αποσπάσεις Οι μόνιμοι συνάδελφοι σε πολλές περιοχές της Ελλάδας που ζήτησαν απόσπαση από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ δεν την πήραν μένοντας εγκλωβισμένοι στις περιοχές των οργανικών τους θέσεων, διαλύοντας κάθε οικογενειακό προγραμματισμό, την ώρα που στις περιοχές επιθυμίας τους προσλάμβαναν αναπληρωτές. Η στελέχωση της ειδικής αγωγής εξολοκλήρου μέσω ΕΣΠΑ δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες του ευαίσθητου αυτού τομέα της παιδείαςΕίναι επιτακτική ανάγκη της στελέχωσης των τμημάτων ένταξης με μόνιμο προσωπικό και η διεξαγωγή ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής για τον διορισμό εκπαιδευτικών ΠΕ 71 και ΠΕ 61. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Ξεχνά» ό, τι έχει ειπωθεί στο μεταξύ μας διάλογο, που με δική της ευθύνη δε συνεχίζεται, για το θέμα της αξιολόγησης και φυσικά «ξεχνά» τις επανειλημμένες δεσμεύσεις της, και δια στόματος του σημερινού Υπουργού Παιδείας, για την αποσύνδεση της διαδικασίας της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου από τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών. «Ξεχνά» το μεγάλο ΟΧΙ που έχει εισπράξει από τους εκπαιδευτικούς σε όλες τις προσπάθειές της για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης - αξιολόγησης, με όρους πέρα και μακριά από τις θέσεις του Κλάδου, τόσο με την άρνηση συμμετοχής της συντριπτικής πλειοψηφίας των σχολικών μονάδων στην πιλοτική εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης όσο και με την άρνηση συμπλήρωσης διαφόρων ερωτηματολογίων που δια της πλαγίας οδού προετοίμαζαν την εφαρμογή της αξιολόγησης. Θυμίζουμε στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ την κατηγορηματική διαφωνία μας με τα νομοθετήματα των τελευταίων χρόνων (Ν.3848/10, Ν.4024/11) που ως στόχο τους δεν έχουν την αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, αλλά τη χειραγώγηση και τιμωρία των εκπαιδευτικών και την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Η σύνδεση της μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης με την αξιολόγηση, η οποία είναι ολοφάνερο ότι θα οδηγήσει στον Καιάδα των απολύσεων, αποτελεί κόκκινη γραμμή και εχθρική ενέργεια κατά του κλάδου. Οι εκπαιδευτικοί έχοντας συναίσθηση της κοινωνικής μας ευθύνης απέναντι στην κοινωνία και τη νέα γενιά, δεν συναινούμε στην αποδόμηση του δημόσιου σχολείου που επιθυμεί το υπουργείο παιδείας και η νεοφιλελεύθερη πολιτική που ακολουθεί. Όλοι μαζί θα αντισταθούμε στη διάλυση του δημόσιου σχολείου για το μέλλον των παιδιών μας και της χώρας μας. Aπό τα Δ.Σ Κοζάνης Εορδαίας Καστοριάς Φλώρινας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου